Obserwatorzy

"Zaginione laleczki" Ker Dukey & K. Webster. RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Wydawnictwo NieZwykłe
Cykl: Laleczki (tom II)
Stron: 277
Data wydania: 18 lipiec 2018 r.

Skradzione laleczki” zrobiły na mnie wrażenie, więc kiedy dostałam propozycję zrecenzowania drugiego tomu jeszcze przed premierą, z chęcią się zgodziłam. Zapraszam do świata „Zaginionych laleczek”.

Detektyw Jade wraca do piekła, z którego 8 lat wcześniej udało jej się uciec. Jest dorosła, silna, jednak czy potrafi przeciwstawić się demonicznemu Benjaminowi? Czy uratuje siebie i siostrę? Czy jest jeszcze dla nich obu nadzieja na wyrwanie się z rąk szaleńca?

W recenzji poprzedniej części (KLIK) zaznaczyłam, że bardzo chciałabym dowiedzieć się jakie okoliczności sprawiły, że Ben stał się potworem. Psychopatą zakochanym w lalkach. W „Skradzionych laleczkach” znalazłam odpowiedź, która była właściwie taka, jak przewidywałam, że będzie. Nie jest to moja pierwsza książka, w której występuje człowiek wynaturzony, dlatego przyczyna choroby nasunęła mi się sama. Moje podejrzenia potwierdziły dopiero wspomnienia Bena, dzięki, którym poznajemy jego życie od dzieciństwa aż po dorosłość. Te rozdziały stanowiły bardzo dobre uzupełnienie, a także potęgowały zawartą w książce grozę.

Na głównej bohaterce Jade, oprócz Benjamina zależy również Dillonowi, który nie spocznie, dopóki nie odnajdzie partnerki, a czas nie jest jego sprzymierzeńcem. Obaj mężczyźni kreowani są na „samców alfa”. Obaj silni – nie tylko fizycznie – twardzi, zdecydowani i nieustępliwi. Choć wiele ich dzieli to również wiele łączy. Duże wrażenie zrobiła na mnie Macy, którą Ben nazywa Brzydką Laleczką. W brutalności dorównuje ona Benowi, o czym częściowo możemy przekonać się już w „Skradzionych laleczkach”, jednak tu jej postać zdecydowanie ewoluowała. Lata niewoli, tortur i przysłowiowego „prania mózgu” uczyniły z niej niezawodne narzędzie w rękach Bena. Bardzo przerażające i bardzo skuteczne.

Ker Dukey i K. Webster prosiły, by nie zdradzać za dużo fabuły i nie spojlerować. Dlatego tylko ogólnie powiem, że tak jak i w poprzednim tomie emocji na pewno nie brakuje. Akcja pędzi, a napięcie, które budowane jest od samego początku, trzyma do ostatniej strony. Nagłe zwroty powodują, że fabuła w pewnym momencie staje się nieprzewidywalna, a zakończenie? Zakończenie świetnie spina oba tomy, wiele wyjaśnia. Pod koniec nawet naszła mnie myśl, że po takim finale to już nie ma o czym pisać, a przecież jest jeszcze jeden tom i wtedy doszłam do końca, a tam bum! Nie mogę się doczekać tego, co wydarzy się dalej.

Polecam każdemu dorosłemu, który nie boi się kontrowersyjnych książek. Obie przeczytałam bardzo szybko i będzie to idealna lektura na gorące, letnie dni.

PREMIERA 18.07.2018 r.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu.


Komentarze

  1. Gratuluję możliwości przeczytania przed premierą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam najpierw pierwszy tom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz zacząć od I, bo one są ze sobą ściśle związane :)

      Usuń
  3. Wyczekuję na premierę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytałam mieszane recenzje i nie wiem, czy po nie sięgnę.
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, różnę są opinie na temet zarówno I jak i II części. W każdej książce jest coś co jednemu przeszkadza, a drugiemu już nie tak bardzo :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Anonimowy13/7/18

    Raczej nie sięgam po takie gatunki książek i tą sobie chyba odpuszczę :/
    Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie sięgasz to zupełnie zrozumiałe, że odpuszczasz :)

      Usuń
  6. Muszę przeczytać te książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj :) Ale ważna jest kolejność :)

      Usuń
  7. dobrze że jestem już dorosła haha i nie boję się kontrowersyjnych książek ;p no i mam pierwszy tom na półce, czeka na przeczytanie ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy zrobi na Tobie wrażenie :)

      Usuń
  8. No kochana po takiej recenzji to ja muszę przeczytać oba tomy :) Taką literaturę uwielbiam czytać jesienią lub zimą. Wiesz pod kocem z kubkiem gorącego kakao i psem na kolanach, by w chwilach grozy lub lęku móc się przytulić :)

    Pozdrawiam Cię cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ksiązce inaczej spojrzysz na lalki ;) Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Jestem bardzo ciekawa tej książki, poprzedniej części również. Na pewno po nie sięgnę, bardzo lubię takie klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam, zobaczysz czy to faktycznie jest to co lubisz :)

      Usuń
  10. Książka bardzo zachęca mnie do jej przeczytania przeczytania. Z chęcią sięgnę po obydwa tomy. :)
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
  11. Generalnie kontrowersyjnych książek się nie boję, więc sięgnę z przyjemnością!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aktualnie sama nie wiem, czy w ogóle sięgnę po te książki, bo poznałam tak wiele zaprzeczających sobie recenzji, że pęka głowa! Także pożyjemy, zobaczymy!
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
  13. Tomu pierwszego nie znam, ale napisałaś tak, że aż chce się go poznać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale wszystko przede mną. Mam wielką ochotę na tę serię bo czytam same pochwały praktycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam pierwszego tomu, ale boję się, że to chyba za mroczne klimaty dla mnie. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Obie kuszą. Nie boję się takich książek, ale muszę mieć na nie odpowiedni humor ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zastanawiam się czy przeczytać :) Oczywiście najpierw pierwszy tom. Trochę obawiam się tych książek, ale z drugiej strony mnie do nich ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię książki z tego gatunku, więc chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja właśnie zabieram się za lekturę:) Z jednej strony doczekać się nie mogę, bo pierwszym tom zrobił na mnie ogromne wrażenie, z drugiej strony się boję, bo wiem, że jest jeszcze mroczniej niż w 1 części;)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  20. Coś czuję, że mogłabym zostać porażona tę książką. Chyba spodobałaby mi się ta lektura.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.